Aktualni programi

Programi filozofije s djecom, muzejske pedagogije i kritičkog mišljenja od 2020. godine provode se i u Općini Biskupija kroz suradnju s Udrugom Scientia populo.

Zidne novine u Kninu – Projekt Zidnih novina u Kninu proizašao je iz dugoročnog programa „Demokratizacija kultura sjećanja“ Kristine Leko i umjetničke organizacije Otvoreni likovni pogon (OLP), posvećenog afirmaciji poliperspektivnog i inkluzivnog sjećanja u javnom prostoru.  Na tribini koju su 2019. godine u okviru programa realizirali u Kninu, s našom udrugom kao partnerom, grupa srednjoškolaca/ki i starijih građana/ki Knina predložila je izradu Zidnih novina posvećenih povijesti života u gradu. Od 2020.  projekt se realizira kao ciklus radionica i organiziranih susreta u kojima srednjoškolci /ke u Kninu, uz mentorstvo profesora/ica i lokalnih djelatnika/ca u kulturi, od starijih sugrađana/ki prikupljaju sjećanja i fotografije iz njihovih privatnih arhiva, uređuju ih te objavljuju na mrežnim stranicama projekta i u javnom prostoru grada, u formi Zidnih novina. Otvoreni likovni pogon nam od 2021. povjerava vođenje projekta na terenu, ostajući u projektu kao partner koji daje savjetodavnu i stručnu podršku u realizaciji.

Muzej za djecu – Novi program radionica za djecu u Kninskom muzeju provodimo od lipnja 2019. godine. Nositelj projekta je bio Kninski muzej, a Udruga Porta partner. Na projektu su sudjelovali i brojni gosti i volonteri. Aktivnosti se temelje na obrazovanju djece o kulturnoj baštini po temeljnim principima muzejske pedagogije i kreativnog angažiranja djece. Projekt je do sada  financiralo Ministarstvo kulture, a voditeljica programa je bila Spomenka Martić, mag. filozofije.

Projekt je nastavljen i tijekom 2020. i 2021. godine uz financijsku potporu Ministarstva kulture uz potprogram U Kninskom muzeju koji su sufinancirali Grad Knin i Šibensko-kninska županija. Voditeljica projekta je povjesničarka umjetnosti Aleksandra Sinobad.

Čitamo za djecu – Projekt se provodi od 2018. godine kroz poticanje čitanja primjenom metoda filozofije s djecom. Program je u 2018. godini provodila Udruga ZvoniMir u partnerstvu s Udrugom Porta i podršku Narodne knjižnice Knin. U 2019. godini, Udruga “Porta” postaje nositelj programa u partnerstvu s Narodnom knjižnicom Knin i podršku Volonterskog centra Iskra. Program od nastanka financira Ministarstvo kulture,  te od 2020. godine sufinancira Grad Knin. Voditelji programa su profesori filozofije, Ivan Sorić i Spomenka Martić.

Čitamo za djecu – umjetnošću – Program je nastavak projekta Čitamo za djecu koji je osmišljen kao interdsciplinarni program u suradnji s Udrugom Fort design i Umjetničkom organizacijom Naturščik. Projekt je dobio potporu Ministarstva kulture na natječaju Poticanja čitanja i razvoja čitalačke publike u 2021. godini. Obuhvaća radionice čitanja metodom filozofije s djecom, malu školu ilustracije i ciklus dramskih radionica.

Filozofski cafe – Okupljanja na razgovoru s građanima o filozofskim temama i aktualnim fenomenima društva održavali su se 1 do 2 puta mjesečno u prostorijama Narodne knjižnice Knin i cafea A3 u Kninu tijekom 2018. godine. Od 2019. godine održava se u cafeu A3 i prostorijama Udruge “Porta” te prostorijama Kulturnog centra Općine Biskupija. Program financira Grad Knin i kroz suradnju na EU projektima. U razgovoru se potiče civilizirana razmjena mišljenja i kritičko razmišljanje. Svi građani, bez obzira na obrazovanje, zanimanje, spol i druge razlike pozvani su na sudjelovanje. Program moderira Spomenka Martić, mag. filozofije.

Plesna škola “Let’s dance” – Plesna škola započela je s radom u listopadu 2018. godine i trenutno okuplja 70 djece s područja grada Knina. Djeca uče osnove ritmike i suvremene koreografije uz stručno vodstvo.

Kreativno pisanje – Radionice kreativnog pisanja provođene su tijekom 2018. godine i osmišljene su od strane voditelja i autora programa Dragana Babića, pjesnika iz Knina. Pružaju mogućnost razvoja kreativnih potencijala te usvajanja spisateljskih tehnika i vještina.  U 2019. godini program osmišljava i vodi Spomenka Martić, mag. filozofije.